Hoe kan ik water uit de grond halen?

Hoe kan ik het beste een gat graven?
Is het niet na een bepaalde diepte heel hard hoe kan ik dan toch blijven doorgraven?
Kan ik iets met die klei doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (4)

Pulsen is misschien een oplossing. Kijk eens op Google naar 'pulsen'......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water uit de grond halen doe je het makkelijkste door een diepe buis te laten slaan.

Als je wilt graven: In Nederland kom je -op limburg en een paar plekken in oost-ederland na- veel eerder bij het grondwater dan dat je bij steen komt. Dus met een eenvoudige spade kan je in de meeste gevalllen naar het grondwater graven.

Eventuele klei (Welke je vooral in de buurt van de grote rivieren vindt) kan je gebruiken om otten mee te kleien. ALs je die bakt kan je daar evrvolgens het water mee uit het gat scheppen. Om ze water te laten houden, moet je ze glazuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water uit de grond halen is niet zo simpel dan het lijkt.
Zo maar een gat graven wordt niets, daar loopt wel water in, maar als je het er uit pompt is de kuil leeg.
Je moet een laag grond zien te vinden waar grof zand of grind in zit, ga je dan pompen, dan stroomt door die poreuze lagen het water snel genoeg naar de pomp toe.
Je moet een bron slaan, zoals dat heet, er worden dan buizen de grond in gespoten en aan elkaar gekoppeld.
Die gaan velen meters diep, net zo lang tot dat er een laag is gevonden waarin het water snel genoeg toestroomt.
Dan heb je water, maar is dat goed water?
Zit er te veel ijzer in, dan heb je er niets aan, dan moet je dieper, zit er zout in, ook dan is het ongeschikt.
Vaak moet er tot wel 10 of 15 m. gespoten worden, voordat het goed werkt, soms nog veel dieper.
Er zijn bedrijven die dat voor je doen, verders vind je op internet voldoende informatie om het zelf te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof dat je niet zomaar mag boren of diep graven in NL.
Check dat maar even bij je gemeente...