Kun je je tafel behandelen met olijfolie?

Olijfolie waar je eten mee bereidt.

Wat zijn de effecten hiervan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.9K
Amadea
11 jaar geleden
Teakolie lijkt mij een beter idee...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat stinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Test het uit aan de onderzijde van het blad.

Het beste antwoord

Ja dat kan wel,maar deze olie wordt wat ranzig en ruikt erg als het met warmte in aanraking komt.
Beter is het om tungolie/of gekookte lijnolie te gebruiken.
Maar parafineolie gaat ook heel goed maar moet regelmatig worden herhaald!
Alle drie geheel reukloos en smaakloos en niet schadelijk voor de gezondheid!
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik doe dat wel eens met een snijplank, werkt op zich prima maar je tafel gaat wel naar olijfolie ruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee, ook een snijplank moet je niet met olijfolie invetten. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/broodplank-snijplank-regelmatig-olien.331604: daar wordt ie plakkerig van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even gevoeld en hij is nog niet plakkerig. Blijkbaar heb ik geluk gehad :)
Zou ik niet doen,olijf olie is veel te stroperig.
En alles wat je op tafel zet zie je en blijft plakken. Meubel olie is dan veel beter.
burgos