Welk merk spaarlampen hebben direct een aanvaardbare lichtsterkte en zijn het snelst op volle sterkte?

Zijn hier ook tests over te vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met spaarlampen bedoel je denk ik geen ledverlichting.
Deze worden nog steeds beter en goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede lampen met een hoge lichtopbrengst en een laag verbruik kunnen heel goedkoop zijn, bijvoorbeeld die van Ikea, maar deze starten niet zo snel. Weet je zeker dat je het snel starten de belangrijkste eigenschap vindt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pedro, absoluut. Als ik in een pik donkere kamer kom, wil ik zien. Niet pas na een minuut. Bijvoorbeeld het toilet.

Antwoorden (1)

Er is toevallig deze maand een test gedaan door Test-Aankoop waarbij Osram als beste koop is uitgekomen.
Enkelwandige (spiraal) geven na een paar seconden al bijna 3 x zoveel licht di +/- 40% dan de dubbelwandige (gloeilamp model) die maar na dezelfde tijd 15% van hun helderheid bereiken.

PS: vergeet lampen met een zogezegde "snelstart" functie want die starten volgens dezelfde test even snel of traag als hun concurrenten.

Steeds volgens dezelfde bron scoort
Osram 64 %
Sylvania en Philips 54 %
Megaman 53 %
Prolight 50 %
Sencys al maar 45 meer.
Ikea, Paulmann, Energetic, Gamma, Delhaize en Memostar scoren al maar 30 tot 23 % en minder in de opgegeven volgorde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Nou, meer hoeven wij niet te weten +++