Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk merk spaarlampen hebben direct een aanvaardbare lichtsterkte en zijn het snelst op volle sterkte?

Zijn hier ook tests over te vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met spaarlampen bedoel je denk ik geen ledverlichting.
Deze worden nog steeds beter en goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede lampen met een hoge lichtopbrengst en een laag verbruik kunnen heel goedkoop zijn, bijvoorbeeld die van Ikea, maar deze starten niet zo snel. Weet je zeker dat je het snel starten de belangrijkste eigenschap vindt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pedro, absoluut. Als ik in een pik donkere kamer kom, wil ik zien. Niet pas na een minuut. Bijvoorbeeld het toilet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er is toevallig deze maand een test gedaan door Test-Aankoop waarbij Osram als beste koop is uitgekomen.
Enkelwandige (spiraal) geven na een paar seconden al bijna 3 x zoveel licht di +/- 40% dan de dubbelwandige (gloeilamp model) die maar na dezelfde tijd 15% van hun helderheid bereiken.

PS: vergeet lampen met een zogezegde "snelstart" functie want die starten volgens dezelfde test even snel of traag als hun concurrenten.

Steeds volgens dezelfde bron scoort
Osram 64 %
Sylvania en Philips 54 %
Megaman 53 %
Prolight 50 %
Sencys al maar 45 meer.
Ikea, Paulmann, Energetic, Gamma, Delhaize en Memostar scoren al maar 30 tot 23 % en minder in de opgegeven volgorde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Nou, meer hoeven wij niet te weten +++

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding