Ik ben best handig en wil zelf mijn stoppenkast samenstellen. Zijn er tools waarmee dit kan, zodat ik geld bespaar?

Ik wil hiermee geld besparen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou ff op marktplaats lijken, dan ben je verweg het goedkoopst uit!

Antwoorden (5)

officieel mag dit niet als er iets gebeurd (kortsluiting of iets dergelijk ) ben je niet verzekerd er moet altijd een erkend installateur bij komen

Toegevoegd na 3 minuten:
Na de meter wordt de installatie jouw eigendom en kun je dus uitsteken wat jou goeddunkt. Mocht er echter brand of andere schade ontstaan die achteraf te bewijzen valt, dan kun je een uitkering van de verzekering meestal wel vergeten.
Verder slaapt het natuurlijk niet lekker bovenop een hobbymatig aangelegde groepenkast....probeer een elektricien te vinden die na zijn tijd de kast wil plaatsen. Loop eens op vrijdagmiddag langs een nieuwbouw en spreek daar een elektricien aan als je er echt geen kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf mijn groepenkast samengesteld via www.lectric-jungle.nl. Erg eenvoudig en leuk om te doen. Goedkoop ook. Wellicht voor jou een tipje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij eprotech kun je relatief goedkoop groepenkasten kopen. Ze voldoen aan alle keurmerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zekeringkast mag je zeker zelf samenstellen zoals je dat ook met de woning elektriciteit mag . MAAR !!! voordat de energieleverancier (elektriciteit) zal mogen leveren moet een keuring uitgevoerd worden door een erkende keurder en deze geeft dan het juiste document af dat ook geldig is voor de verzekering, opgelet dit is geldig ook voor het vernieuwen van een oude zekeringkast en dat je die nu zelf maakt of een elktrieker dat maakt niet uit , deze regels gelden voor beide.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De personen die over keuringen beginnen omdat er anders geen energie geleverd kan worden leven nog in de tijd dat de energiemarkt nog niet vrij was. Je mag gewoon in je eigen huis de groepenkast vervangen als je tenminste in Nederland woont. Als je aan je verzekering gaat vragen of er gekeurd moet worden roepen ze altijd ja maar in de praktijk wordt er nooit om de papieren gevraagd. Ik zelf gebruik zelf altijd groepenkasten die zeer voordelig zijn en die je rechtstreeks bij de importeur koopt. Stuur me ff een mailtje dan heb ik ook nog wel wat tips waar je op moet letten bij vervaging/uitbreiding van je groepenkast. teatske@live.nl
Groet Bert