Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik op een eenvoudige manier een gegolfde muur maken zoals bij jardin d'email van dubuffet?

ik zag ik Kröller Müller een werk waarbij er een gegolfde muur was. natuurlijk wil ik dat beeld niet namaken, maar zo een gegolfde muur zegt me wel wat. hoe kan ik dat doen?

Picture for question
12 jaar geleden
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een gegolfde muur maken, doe je met golfplaten, te koop bij iedere bouwmarkt, en overschilderbaar met een kunststofprimer en een laklaag, je kunt met een fijn zaagje de platen bewerken, ik weet niet of dit het effect geeft dat je bedoeld, maar het is een idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien is dit een metselwerk muur afgewerkt met een stuclaag.

Zelf een muur metselen stelt niet veel voor (langs een voorgespannen draad metselen)

Een muur als deze gebeurt op gevoel. Je kan een referentielijn uitzetten met een metseldraad, maar veel moet je zelf 'neerleggen'.

Het staat dan een beetje scheef en hoekig, maar dit wordt afgewerkt met een stuclaag zodat de golven vloeiender in elkaar doorlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
als ik die muur maak op betonstenen, moet ik dan ook eerst een betonnen fundering leggen (ook gegolfd dan natuurlijk). en die bovenlaag, is dat ook met bakstenen? Wellicht dan kleine bakstenen, met snelbouw lijkt me dit niet haalbaar, of...?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding