Ik moet een lamp ophangen aan een plafond met dunne gipsplaten. Hoe ga je het beste te werk met bevestigingen aan gipsplaten?

Bij het indraaien van de schroeven schoot de plug meteen door. Bovendien is het gat nu beschadigd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.8K

Het beste antwoord

Hier zijn speciale pluggen voor:gipsplaatpluggen.
Deze klappen uit na het in het gat steken en aandraaien.
let wel op de max. belasting van deze pluggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hollewand plug, ff langs de GAMMA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens in de bouwmarkt op zoek naar een hollewand plug. En je zal een mooie afwerking moeten vinden voor de beschadiging, dus een of ander plaatje er overheen plaatsen.
itsme
14 jaar geleden
Zoals boven al aangegeven kan dit met een hollewand of zgn.'parapluplug'.
Te koop bij de bouwmarkt.
E.e.a volgens bijgevoegde foto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze 'wokkels' werken super!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer anders door het gat een stukje houten panlat op de gipsplaten te leggen en schroef daar de haak in om de lamp aan te hangen zo komt het gewicht op het panlatje en die rust weer op een groter stuk van de gipsplaat en wordt het gewicht verdeeld wat wel belangrijk is als je dunne gipsplaten hebt
succes