Bestaat er een trapleer voor op een trap?

Ik ben bezig met het stucen van de muren op de gang, zo ook de muur langs de trap. Maar de muur langs de trap is nogal hoog en ik kom er niet bij. Hoe kan ik er nou alsnog bijkomen? Bestaat er een trappetje wat speciaal gemaakt is om op een trap te plaatsen? Of zijn hier misschien andere oplossingen voor? Een verfroller aan een verlengstuk is denk ik geen oplossing aangezien ik dan niet de hele muur kan doen, het laatste stukje in de hoek aan het plafond krijg je dan nooit mooi omdat de roller het plafond raakt.

Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die ladders, die je op drie punten kunt knikken. Heb je daar niets aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, die bedoel ik!

Antwoorden (2)

Wat je daar het beste voor kunt gebruiken, is een vouwladder die tot steiger om te bouwen is. Die kun je op je vaste trap zetten met de ene, omgeklikte kant, en vastzetten tegen de muur boven je trap. Vervolgens kun je er op gaan staan en kun je overal goed bij.

Als het nog niet hoog genoeg is, kun je op het middelste stuk (het aluminium legbord) een andere trap plaatsen. Het wordt dan wel kunst-en-vliegwerk: zorg dat je goede trappen gebruikt met fatsoenlijke antislipdoppen aan de onderkant en ga niet in je eentje staan klussen.

Je kunt ook, als je echt veilig wilt staan, een trapsteiger huren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vouwladder is zeker een goede en veilige optieoptie, maar bij hoge plafonds kom je toch nog in de problemen.
Wij hebben het laatst ook moeten doen, en heb 4 straattegels van straat gepakt en op een traptrede neer gelegd, daarmee creëer je een breder en stabieler oppervlakte, zet hier een schuifladder op die zoveel mogelijk tegen de stootkant van je trap staat en schuif de ladder omhoog. Zo hebben wij het gedaan en dat ging perfect. Geen kan op omvallen, want de tegels liggen vlak en zijn erg zwaar.

Succes !

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie van de regel, werd hier even afgeleid :-(

Het geen kan niet op omvallen, want de tegels liggen vlak en zijn erg zwaar.