Ik wil een accuboor kopen, welk toerental heb ik nodig voor het gewone huis- tuin- en keukenwerk?

Het gewone werk, doorsnee dingen ophangen aan doorsnee muren, bijv. hangende bloempotten buiten. Onderstaande boor, zou dat wat zijn?

http://www.kijkshop.nl/product/35979/5152-5166-5168/huis-en-klussen/gereedschap/accuboormachines/ferm-accuboormachine-ebf-1800/#

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Prima accu(schroef)boortje voor huis tuin en keuken gebruik.

Voor gaatjes in muren is ie iets minder geschikt, in een zachte muur zal het nog wel lukken, maar voor een gaatje in een baksteen heb je als snel een klopboor nodig, moeten er gaatjes in beton dan ga je al snel naar een boorhamer.

Gelukkig hebben ze die ook voor redelijke prijzen.

ps. zelf jaren met dit soort boren geklust, heb ondertussen professioneel speelgoed, daarvan gaan de accu's wel lang mee, maar dat kost dan ook wat, gelukkig kan ik ze zelf repareren als ze er mee kappen.

Toegevoegd na 7 minuten:
eigenlijk heb ik je vraag nog niet beantwoord, dus alsnog:

Het toerental is niet zo belangrijk. (in het geval van de vraagsteller)

Het "Max. draaimoment : 10 Nm" is belangrijker. Dat geeft aan hoe sterk ie een schroef aan kan draaien.
10Nm is niet zoveel, maar genoeg voor de meeste dingen, af en toe zal je een schroef met de hand een extra draai moeten geven voor dat laatste stukje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je in baksteen boort met dit apparaat, gaat het dan moeilijk of gaat het helemaal niet? Het maakt mij niet uit als het langer duurt, als het maar gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt maar net aan de steen. Het zal net of net niet gaan.
Ik probeer vaak eerst mijn accuboor omdat ik die meestal bij de hand heb, meestal kan ik dan alsnog een klopboor gaan halen. Als het je hem wilt om dingen op te hangen en dus niet voor het schroefwerk, want een paar schroeven gaat ook prima met de hand, dan zou ik voor een klopboor gaan. Met een snoer, anders worden ze duur. Een ander voordeel van een snoer is dat ie dan heel lang mee zal gaan. Accu's gaan meestal 5 tot 10 jaar mee, soms maar 2 jaar, soms > 10 jaar. Ook weinig gebruik is niet goed voor accu's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel dank!

Andere antwoorden (2)

Ik heb zelf een accuboor gekocht toen ik op me zelf ging wonen. Die van Bosch (en de andere A merken) zijn rete duur, en als de accu kapot gaat, kost een accu bijna meer dan een nieuwe machine.

Ik heb een heel goedkoop kreng gekocht bij de Praxis van 21 euro. En hij doet alles! Ik heb hem nu 5 jaar en hij is nog steeds in orde.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoedde al dat goedkoop geen duurkoop was!
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Afhankelijk van wat je koopt natuurlijk ;-)
Maar in dit geval heb je gelijk. En ze geven vaak zelfs nog garantie op die goedkope dingen, waarom zouden ze dat doen als het troep was toch? Ik vind sommige van die dure dingen wel handige opties hebben, maar dan ook weer, hoe vaak gebruik je het? 4 tot 8 keer per jaar ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe krachtig is dat goedkope ding van jou? De boor die onder de link staat is 900 toeren. Is dat genoeg? Hij heeft wel een 2e accu.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik durf je niet te zeggen hoe krachtig hij is, heb ik nooit op gelet. Ik kom er makkelijk mee in hout en in de zachte muren.
Van variabel vier- tot dertienhonderd toeren per minuut kom je ver....