In onze nieuwe woning kunnen de stopkontacten hoog of laag bij de grond worden gemaakt ...wat is beter op te laten doen ???

stopkontacten laag bij de grond of normale hoogte??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (8)

Ik zou zeggen hoog, zeker met kinderen en/of dieren. Zowiezo als ze laag zitten moet je elke keer bukken.. Lijkt mij fijner om hoog te hebben!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of je kinderen of dieren hebt, maar denk dat je me wel snapt ??:p klonk miss een beetje raar :p maar kinderen en dieren kunnen altijd laternog komen als ze er niet zijn :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je kinderen of huisdieren, dan zou ik ze hoog doen. Katten en honden vinden stopcontacten soms erg interessant en gaan m onderzoeken en likken m soms af. En kinderen spelen en ontdekken, en willen er ook wel eens wat insteken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om en om zou ik zeggen, wij hebben een nieuwe woning laten bouwen en de stopcontacten hoog en laag laten plaatsen. De hoge voor het stofzuigen, een keer boren, kerstversiering , schemerlampen enz.
De lage zijn allemaal beschermd met afdekplaatjes tegen kinder vingertjes, dit omdat we kleinkinderen hebben en die lage zijn bedoelt voor, de kerstboom, tv, stereo, staande schemerlampen enz.
Dit bevalt ons het allerbeste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, practisch, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allebei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, poesje mauw ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons zitten ze in de woonkamer om en om, maar de lage kunnen we geen van alle bij omdat daar net kasten en een bank voor staan
denk erover ze hoger te plaatsen
Ik zou kiezen voor laag, want dan zitten ze het meest uit het zicht en kan je makkelijker snoeren wegwerken langs plinten. Voor dieren en kinderen kan je beveiligingen kopen. Maar snoeren langs de muren om laag naar verlichting etc. is m.i. storend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je toch per stopcontact bekijken? Dat hebben wij in ieder geval gedaan.

Wij hebben veel lage stopcontacten, zodat ze niet opvallen. Zeker als je bijv. een staande lamp hebt is het wel zo mooi als het snoer dan gewoon van onderen komt en niet halverwege een muur.
Bij de keuken zit het dan weer hoog, handig voor de mixer, waterkoker etc.

Kinderen kunnen inderdaad aan stopcontacten komen, maar daar hebben we een soort plaatjes voor die je in/op het stopcontact drukt. Werkt goed en is veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben de stopcontacten allemaal laag zitten dus uit het zicht. We hebben 2 kinderen en 2 honden. De stopcontacten zijn beveiligd dus er kan niks gebeuren. Neem er ook altijd meer dan je vooraf denkt nodig te hebben, in de praktijk kom je er meestal te kort!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind laag mooier. Zie je minder. Hier is het ook laag, behalve in de keuken.
En zoals hier al staat: er zijn genoeg middelen om de stopcontacten veilig te maken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laag of ongeveer 1,5m hoog.
dat is het handigst.
En voor de kinderen heb je ook wel van die speaciale draaisloten in de stopcontacten, dus daar hoef je je dan ook niet druk om te maken.

Toegevoegd na 23 seconden:
speciale*