ik heb fotolijstjes die ik aan een speciale fotorail wil hangen, maar ze hangen allemaal voorover....wat doe ik fout????

we hebben een huis met gestucte muren en willen niet boren . Maar ik wil wel lijsten van IKEA ophangen. Alles al geprobeerd maar ze blijven naar voren hangen>>>aan de bovenkant. Hoe krijg is ze recht tegen de muur????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

klein blokje hout of ander materiaal aan de achterkant aan de onderkant van de lijst lijmen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben gaatjes aan de bovenkant van de lijstjes geboord en onder aan de achterkant stukjes hout geplakt

Andere antwoorden (2)

Het zwaartepunt van de ophanging veranderen, die ligt nu ws achter de lijst en moet boven de lijst uitkomen. Dat doe je door de draad die aan de lijst bevestigd is aan de bovenkant van de lijst te bevestigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ waarschijnlijk zelfs iets aan de voorkant van de bovenkant, omdat de glasplaat aan de voorkant zit.
Voor een gedetailleerder antwoord zal de vraagsteller met foto's of linken naar de lijsten en rails moeten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ophangsystemen zijn bijna allemaal hetzelfde.een rail aan het plafond, een doorzichtige draad naar beneden.
vastmaken doe je meestal aan de achterkant van de lijst, want dan is dat onzichtbaar. en inderdaad hangen ze dan iets voorover. of je dat storend vind? Volgens mij hangen in het museum de schilderijen ook iets voorover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook, maar een beetje naar voren hangen zal voor de vraagsteller vast geen probleem zijn, dus eerst maar eens vragen of er niks bijzonders aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als niets voldoende werkt: het draad waar de lijst aan hangt tegen de muur vast pakken met zg. duck-tape.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel: tegen de muur vast PLAKKEN
Er bestaan zelfklevende viltjes voor onder stoelen etc.
Plak deze aan de achter-onderzijde,en alles is weer in evenwicht.
Succes