Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Electrisch gereedschap in schuur,is dit niet te vochtig?

Ga in het voorjaar de schuur anders inrichten,en wil dan mijn electrisch gereedschap in de schuur gaan opslaan. Wil een soort van werkbank maken met een grote lade, en dan daar het gereedschap in doen. De schuur is niet geisoleerd dus het kan er erg koud en vochtig worden. Kan dit schade veroorzaken aan mijn electrisch gereedschap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je toch aan de slag gaat, isoleer dan meteen je schuur, de wanden en het dak, hierdoor wordt je schuur veel droger van binnen en kan je electrische gereedschap er prima in.
Ik heb ook mijn schuur geisoleerd en mijn vriezer er in gezet.
Die vriezer produceert warmte, hierdoor is mijn schuur, altijd 12 a 13 graden warmer dan buiten.
Al mijn electrisch gereedschap heb ik al jaren in mijn schuur en zie nooit iets roesten of zo.
Voor je zelf ook veel prettiger dat het er niet zo koud is.
Zonder te isoleren, loop je zeker risico, vooral bij het omslaan van het weer van vorst naar dooi, dan krijg je veel condens, op alles wat van metaal is en glad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar, ik heb er een houten vloer ingemaakt

Andere antwoorden (3)

Ja het kan schadelijk zijn voor je gereedschap, dus je kan beter opbergen in een vochtvrije ruimte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een oude (kapotte) staande vriezer met laden
in de schuur staan , perfecte oplossing , geïsoleerd en droog in opslag , gebruik ik ook voor verf
opslag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze winter heb ik voor het eerst mijn schroefboormachine in de schuur bewaard en na een paar weken het ding nauwelijks gebruikt te hebben was de batterij opeens leeg. Ik denk dat de vochtige lucht of de condensvorming enigszins geleidt waardoor de batterij leegdruppelt. Voor de niet-electrische gereedschappen geldt natuurlijk dat het sneller roest, dat merk ik heel duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding