Electrisch gereedschap in schuur,is dit niet te vochtig?

Ga in het voorjaar de schuur anders inrichten,en wil dan mijn electrisch gereedschap in de schuur gaan opslaan. Wil een soort van werkbank maken met een grote lade, en dan daar het gereedschap in doen. De schuur is niet geisoleerd dus het kan er erg koud en vochtig worden. Kan dit schade veroorzaken aan mijn electrisch gereedschap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Als je toch aan de slag gaat, isoleer dan meteen je schuur, de wanden en het dak, hierdoor wordt je schuur veel droger van binnen en kan je electrische gereedschap er prima in.
Ik heb ook mijn schuur geisoleerd en mijn vriezer er in gezet.
Die vriezer produceert warmte, hierdoor is mijn schuur, altijd 12 a 13 graden warmer dan buiten.
Al mijn electrisch gereedschap heb ik al jaren in mijn schuur en zie nooit iets roesten of zo.
Voor je zelf ook veel prettiger dat het er niet zo koud is.
Zonder te isoleren, loop je zeker risico, vooral bij het omslaan van het weer van vorst naar dooi, dan krijg je veel condens, op alles wat van metaal is en glad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal waar, ik heb er een houten vloer ingemaakt

Andere antwoorden (3)

Ja het kan schadelijk zijn voor je gereedschap, dus je kan beter opbergen in een vochtvrije ruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een oude (kapotte) staande vriezer met laden
in de schuur staan , perfecte oplossing , geïsoleerd en droog in opslag , gebruik ik ook voor verf
opslag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze winter heb ik voor het eerst mijn schroefboormachine in de schuur bewaard en na een paar weken het ding nauwelijks gebruikt te hebben was de batterij opeens leeg. Ik denk dat de vochtige lucht of de condensvorming enigszins geleidt waardoor de batterij leegdruppelt. Voor de niet-electrische gereedschappen geldt natuurlijk dat het sneller roest, dat merk ik heel duidelijk.