Hoe kan ik mdf platen vetvrij maken, zonder gebruik te maken van speciale mdf doekjes?

Ik wil mijn mdf platen goed vetvrij maken voordat ik deze in de grondverf zet. Ik vind de speciale mdf schoonmaak doekjes, welke verkocht wordt bij de bouwmarkt.

Is er een alternatief schoonmaakmiddel om de platen goed schoon te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (5)

Kan gewoon met wasbenzine en keukenrol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon met ammoniak en keukenrol of theedoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
keukenrol laat velzels achter op het MDF :) + voor de ammoniak
Een eenvoudig vaatwasproduct met warm water zal zeker een efficiente oplossing geven, zelf ook al toegepast.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gaat goed met st Marc of HG verfhechtreiniger, beiden te koop in de bouwmarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schuur uw platen met schuurpapier is de goedkoopste en de beste manier, in 1 dezelfde richting
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vet wordt warm door wrijving en kan je in het MDF schuren zodat de verf alsnog niet goed pakt.
(dat is de reden dat men ook vóór het schuren moet ontvetten)