moet ik mijn deur ook gronden?

ik ga volgende week mijn deuren (3) opnieuw verven maar mijn vraag is: er zitten kleine gaatjes in (van dartpijlen) hiervoor heb ik plamuur gekocht, maar als ik dit opschuur moet ik dan gronden of hoeft dan niet omdat het zo kleine gaatjes zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Omdat je in je vorige vraag aangaf de hele deur te verven zou ik de deur met water en amoniak ontvetten, gaatjes vullen, gaatjes schuren en de rest van de deur licht opschuren en daarna aflakken.
Ga je naar een hele donkere of hele lichte kleur, dan de juiste grondverf gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn maar 3 deuren als ik jouw was zou ik het echt goed doen, dus gaatjes plamuren,goed laten drogen en dan kijken of het wel goed is, want het zakt vaak weg,e.v.t nog een x plamuren,en dan zou ik de deur toch gronden.
Je krijgt een veel mooier resultaat,en dan aflakken,uiteraard tussen door licht schuren. Dan krijg je een professionele
deur.
Suc6 ermee.
burgos
12 jaar geleden
Hele kleine gaatjes kan je ook dichtverven, maar als je hard gegooid hebt gaat dat niet werken.

Dan eerst grondverven,
dan plamuren.

Voor het grondverven schuren, ook omdat de gaatjes waarschijnlijk de vorm hebben van kleine kraters, waarvan de rand iets boven het oppervlakje van de deur uitkomt.

Maar met die kleine gaatjes maakt het eerlijk gezegd allemaal weinig uit. De plamuur zal er zonder grondverf ook wel in blijven zitten, de verf houdt het wel vast.