Ik heb een oude 10 liter gas fles voor argon, alleen hij is over de datum wat kan ik hier nog mee?

Kan ik die fles nog omwisselen voor een nieuwe?
Of is het makkelijk gezegd gewoon niks meer waard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

ja je kunt hem omruilen , voor een volle , omdat je borg hebt betaald is daarmee aangegeven dat je wettelijk niet de eigenaar bent , maar dat je hem in bruikleen hebt om de inhoud op te gebruiken ( bijvoorbeeld op een bierflesje staat "deze fles BLIJFT eigendom van de brouwerij "maar toch betaal je er tien eurocent voor dat je weer terug krijgt bij inlevering in de winkel ) zo ook bij een gasfles of tank
de eigenaar MOET de fles inruilen , als je geen gas of argon meer gebruikt , zal degene die de fles geleverd heeft wel eens moeilijk doen , als je hem inlevert en geen nieuwe meer afneemt , theoretisch zou hij jou dan statiegeld moeten geven , maar dat hij niet zo gauw doen omdat hij niets (meer)aan je kan verdienen
suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja

Bij aanschaf hebt u een borgsom betaald, daardoor kunt u hem telkens blijven om wisselen en is de handelaar verplicht u een goedgekeurde fles mee te geven.

Toegevoegd na 4 dagen:
Even rectificeren ivm. met juridische correctheid:

Bij aanvang gebruik flessen gas hebt u eenmalig een vergoeding betaald voor het gebruik van de gasfles, deze geeft u het recht telkens de fles (leeg tegen vol) om te wisselen ook al is de keuringsdatum verlopen of is de fles beschadigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de minnen, graag zelf antwoorden en niet zo maar klakkeloos minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is volledig onjuist en geeft blijk van weinig juridische kennis. De borgsom is een verbintenisrechtelijk recht dat betrekking heeft op een zaak in verhouding tot de eigenaar. Bij teruggave van een zaak belast met een borgsom, heeft de eigenaar van deze zaak de plicht de betaalde borgsom terug te betalen. Het omwisselen van de fles heeft hiermee niets van doen. Daarmee ontstaat namelijk een nieuwe verbintenis waarmee voor de koper de verplichting ontstaat een koopprijs te betalen voor het geleverde gas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten we het dan juridisch correct antwoorden terwijl we niet op het gedeelte zitten betreffende wetgeving. Bij aanvang gebruik flessen gas hebt u eenmalig een vergoeding betaald voor het gebruik van de gasfles, deze geeft u het recht telkens de fles om te wisselen ook al is de keuringsdatum verlopen of is de fles beschadigd.
U kan die omruilen voor een gevulde fles is een gaslaadstation maar wel tegen betaling natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alleen betaal ik dan de vulling of gelijk weer 250 euro voor een fles met vulling,