Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Douchevloer zwartglanzende tegelmatjes na het voegen schoongemaakt met HG voegsluier verw. vloer blijft dof en grijs. wie weet de oplossing hiervoor ?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik wil er nog bij vermelden dat de vloer verleden jaar is getegeld en nog steeds dof en grijs is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dweilen met water en azijn,hierna soppen met vloeibare bruinezeep.
Bruinezeep bevat namelijk gekookte lijnolie die de tegels na een paar keer weer de oorspronkelijke kleur zal geven.
Lukt dit niet dan de tegels een keer insmeren met gekookte lijnolie 50% verdund met terpentijn.
Laat het een kwartier intrekken waarna alles droog en uitwrijven met een katoenen doek .
Indien nodig alles na een uur nog een keer herhalen!
Letop laat de doeken niet leggen maar dompel ze na gebruik in een emmer water om zelfontbranding te voorkomen (broeigevaar)
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn ervaring is dat je het toch enkele malen moet schoonmaken met HG voegsluierverwijderaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je HG Limex hebt gebruikt, je kunt het proberen met een oplossing van azijn, 50% water en 50% azijn, dit is wel een zuur, dus probeer het eerst op een tegeltje dat je nog over hebt en wat dus niet op de vloer zit, als laatste kun je HG extra proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met schoon water nog een aantal keren dweilen. Als het dan nog niet weg is, opwrijven met een zachte doek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak een oplossing van oxyvanisch of van zoutzuur10% en was de tegels met een zachte borstel, met veel water naspoelen.
handschoenen aandoen en ogen beschermen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding