Ik wil het interieur van onze caravan 'pimpen' en alles wit schilderen. Dus kastjes, deurtjes etc. Heeft iemand ervaring en tips?

Kan ik bijv. zomaar over de fineerlaag van de kastjes schilderen? Het is allemaal van dat gladde materiaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
bamibal
12 jaar geleden
Het mooiste is als je ze laat spuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat fineer is wel weer helemaal trendy aan het worden ;-)

Antwoorden (2)

Licht schuren, goed ontvetten, primer er op en dan aflakken.

Het hangt er wel een beetje van af of het houtfineer
is of van dat plastic-achtig fineer.

Dat moet je in de bouwmarkt dan even vermelden, vooral bij het kopen van de primer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het goed ontvetten en dan een hechtprimer erop,als het droog is heel lichtjes opruwen met een stukje scotch brite,en daarna over gronden met gewone grondverf(kan evt al op kleur) dit ook weer laten drogen,en dan aflakken. Tip bezuinig niet op kwasten verf en rollertjes. Kwasten kun je altijd nog bewaren.