Omdat hout werkt zou ik er geen stuckwerk tegen aansmeren dit gaat scheuren opleveren beter is het om een stuk gipsplaat tegen aanschroeven en dan daar over stucken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan wel, maar dan moet je het goed voorbehandelen. Je zal dan eerst een gaas moeten aanbrengen, denk dan ook dat gipsplaten goedkoper zijn. En sneller werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat je gaat stuccen, breng je ook vocht op het hout dat hierdoor zal gaan uitzetten, als later de stuclaag weer gaat drogen, zal het hout weer krimpen, hierdoor kan het nooit een succes worden.
Schroef dus eerst gipsplaten tegen het hout en daarna kan je stuccen, is het een vochtige situatie, gebruik dan speciale gipsplaten.
Gipsplaten op zich zelf zijn niet duur en je krijgt direct een mooie vlakke ondergrond, bovendien hecht de stuclaag uitstekend op de gipsplaat, dat kan je van hardhout ook niet zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit kan niet, zoals ook aangegeven door mijn voorgangers. Hout werkt gewoon te veel, en is daardoor
niet geschikt om op te stucadoren. Door uitzetting en
krimp laat de stuclaag los en gaat scheuren
Dus niet doen!