Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een demper voor kist,waar kan ik die vinden?

Ben thuis een houten kist aan het maken om schoenen op te bergen,nu zoek ik een soort van demper die er voor zorgt dat de klep van de kist niet met volle vaart dicht slaat,maar op het laatste stukje word afgeremd. Ben al bij verschillende bouwmarkten geweest maar deze hadden niks. bij wat voor winkel zou ik dan moeten kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De modernere keukenkastjes hebben tegenwoordig ook een gasveer. Deze lijken mij meer geschikt als die van een auto achterklep, aangezien deze vrij zwaar zijn.
Een lichte deurdranger is ook nog een optie.

Toegevoegd na 1 minuut:
De achterraampjes van een tracker hebben volgens mij ook een gasveer. Deze zijn vrij licht en wellicht beter geschikt voor de klep.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onderstaande link bevat een gasveer voor speelgoedkisten!

http://www.babyzaak-online.nl/Bopita-Gasveer-tbv-Speelgoedkist-p-22866.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga eens langs bij een autosloperij! Elke auto heeft tegenwoordig prachtige gasdempertjes gemonteerd op de achterklep....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plak een stukje vilt (bijvoorbeeld van laminaat bescherm stickers) op de plaats waar het deksel de kist raakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IKEA gebruikt ook dempers deze zijn door een handig iemand goed te gebruiken.
Gasteren/dempers van achterkleppen van auto's zijn erg zwaar/sterk alleen bij metalen constructies toe te passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK denk een speciaalwinkel daar waar ze meubelbeslag hebben. zoals klinken
Zoals scharnieren etc.
Heb voor jou gegoogled en kwam uit bij de meubelbeslagshop.
Daar stonden hettich dempers op.
Misschien is dat wat je zoekt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Telescoopdempers worden veel gebruikt bij caravans en campers (dakluiken, hefdaken, bagageluiken, etc). Wellicht dat je bij een bedrijf in caravan- en camperonderdelen vindt wat je zoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding