Kan je Cv leidingen netjes omzetten als deze 50cm uit elkaar staan ,op de grond, maar de design radiator een aansluitpunt in het midden heeft.

De leidingen komen zoals gezegd 50cm uit elkaar uit de vloer. Ik heb een mooie radiator gezien op internet waarvan de aansluiting in het midden zit. Is dit op een nette/mooie/onopvallende manier op te lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

"Uit de vloer" is dat hout of beton?
het mooiste is als je het in of onder de vloer verandert.

Anders zou ik vernikkelde knelkoppelingen gebruiken, die zien er veel netter uit.
Als wit mooier is kan je ook gewone gebruiken en die daarna wit maken. (of welke kleur dan ook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een buigijzer kun je, zonder kniekoppelingen te hoeven gebruiken, vloeiende bochten maken naar de aansluitpunten. Wel meer werk (goed meten en passen), maar mooier dan 2 x met een kniekoppeling "de hoek om".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aansluitingen zijn meestal variabel ofwel midden aansluiting en/of aan beide zijkanten,je hebt dus meestal de keuze!
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn speciale radiatoraansluitingen die kunnen voldoen aan uw probleem. Een aansluiting die kan verborgen worden achter een plint vindt u op onderhavige fabriekssite.

http://www.rehau.be/bouw/gebouwentechniek/verwarmingsinstallatie/radiatoraansluiting.vanuit.de.plint.shtml