Is het mogelijk om de voegen tussen badkamertegels te verwijderen?

We zouden graag die voegen opnieuw aanbrengen, maar weten niet of ze überhaupt wel te verwijderen zijn zonder veel problemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
51.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je ze wil verwijderen? Als het gaat om andere kleur voegen aan te brengen zou ik gewoon een voegkleurder gebruiken. Verwijderen kan wel maar is ongelooflijk veel werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weleens voegenwit gebruikt, eigenlijk meerdere malen al. Dat is ook best veel werk, en het slijt er toch altijd af. Het is namelijk in de douchecabine.

Het beste antwoord

Het kan wel. Maar ik weet niet of het wand of vloer tegels zijn. Bij wand tegels is de voeg over het algemeen wat dunner als bij vloertegels het is echt een *&^%$#@ klusje maar het resultaat is er wel naar. Je moet inderdaad uitkijken dat je de tegel zelf niet beschadigd en ga zeker niet hakken met een beitel want dan beschadig je de tegels op zeker. Een dremel met een voegen frees is het beste. Ik hoop dat het niet al te veel meters zijn want het is echt een (*&^&%^$# klusje. Je kan ook altijd nog besluiten om nieuwe tegels te plaatsen, met de tegenwoordige lijmen kun je deze prima op oude tegels plakken en een standaard tegel kost niet zo veel.
Ga er van uit dat nieuwe voegen veel werk is en dat als je een of meerdere tegels beschadigd je toch aan nieuwe tegels moet. Maak dus voor je zelf uit wat makkelijker en betaalbaar is voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dat kan we met een dremmeltje
het is wel veel werk maar als je klaar bent en je hebt het netjes gevoegd heb je eer van je werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jahoor geen probleem, je trilt die voegen er zo tussenuit, appeltje, eitje, kost wat tijd omdat het om vele meters gaat waarschijnlijk

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zou geen dremel nemen, die stoft verschrikkelijk en is relatief klein, dan wordt het monnikenwerk.

ik heb een apparaat dat vibreert, afhankelijk van het opzetstuk kun je er mee zagen/snijden/voegen-/kit-/lijmresten verwijderen. stoft ook maar veel minder omdat het niet draait.

Als je ooit iets gebroken hebt (her)ken je de zaag. Ze zagen het gips maar niet je arm, die zaag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel mogelijk,maar is wel een arbeidsintensief karweitje,waarbij je goed uit moet kijken de tegels zelf niet te beschadigen! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk met behulp van een dremel en de goede
maat frees. maar het is een zeer arbeidsintensief karwei, je zult zeer secuur moeten frezen, anders zul je de tegels aan de rand beschadigen en krijg je geen mooie nieuwe voeg. En dat zou jammer zijn van al dat werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de bouwmarkt een voegfrees gehaald. Is een plastic handvat waarop een langwerpig freesje zit geschroefd, en zijn dus ook te vervangen indien hij bot is.
Te vergelijken met een verfkrabber waar je een stanleymesje in moet klikken.
Werkt uitstekend en is goed te sturen om beschadiging van de tegels te voorkomen.