Ik heb vloerplaten als ondervloer voor een nieuw tapijt. Moet ik deze vloerplaten vastlijmen aan de houten vloer eronder?

Het tapijt wordt gelegd door een professioneel bedrijf en wordt vastgelijmd aan de ondervloer.

Als ik het wel moet lijmen, wat voor lijm is dan het beste hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (3)

Ik heb ze niet vastgelijmd; wel zijn de platen met tape aan elkaar gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarna werd de vloer op de ondervloer vastgelijmd? De ondervloer is dan toch los en trek je dan zo mee?
Om er een goed geheel van te maken zou
ik de platen vastlijmen op de ondervloer.
Anders til je zo je tapijt op,en welke lijm?
vraag dat even aan de zaak waar je het tapijt
kocht,misschien krijg je nog een kortinkje.
Suc6 met je vloer.
burgos
12 jaar geleden
Groene of grijze thermofelt platen mag je niet vast lijmen, want daardoor gaan de platen verharden en is het effect van de platen verdwenen, thermofelt platen leg je om en om net als een muur is gemetseld van een woonhuis,
Daarmee voorkom je dat ze gaan schuiven !
Dus in geen geval lijmen !!!

Als er een professionele stoffeerder komt die zal het tapijt alleen de kanten lijmen, ongeveer 20 cm langs de plinten en meer niet. Hij zal het spannen met een (knie) tapijt spanner en drevelen langs de plinten, restant afsnijden en daarna is hij klaar. Tapijt in zijn geheel vastlijmen aan de platen, dan heeft het ook geen zin om de platen te leggen. Want als je er dan op zal gaan lopen en het in zijn geheel is gelijmd zal je het gaan ervaren alsof je op een betonnen vloer loopt... Laat je dus niet gek maken dat je het helemaal moet lijmen !!

Succes...