is deze schoorsteenpijp voldoende tegen regen afgeschermt ?

volgens mij zit er wel lood onder, maar niet over de dakpannen heen, hoort dat altijd wel zo te zijn of gebeurt het ook wel zo ? lijkt me zo vreemd dat iemand dit niet gelijk doet als het wel moet..

Toegevoegd na 38 seconden:
en dan bedoel ik eigenlijk het dak, niet de pijp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Prima zo, je ziet het nog net onder de dakpannen uit komen.
Het zit dus over de 2e rij dakpannen heen.
Dit is mooier dan over de 1e rij onder de pijp, zo zou het altijd gedaan moeten worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Als je één pan onder de schoorsteen weg zou halen, zal je zien dat het lood daar over de volgende pan zit.
Die pan zit daar nu dus puur voor de sier, over het lood heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klopt echt niet zo al het water wat van de nok komt loop nu onder de pannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het water loopt onder die pan onder de schoorsteen maar over de volgende en verder gewoon het dak af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe zit die onderste pan in het midden dan vast?
volgens mij zit deze een beetje los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die leunt op de rij daaronder, lijkt inderdaad wat losjes te zitten, maar dat lijken de pannen linksboven op de foto ook. Meestal zit het steviger dat dat het lijkt en als ie er na afgelopen week nog op ligt dat zit ie blijkbaar best goed vast.
nee deze zit niet goed de overlapping is te klein. als het flink gaat waaien loopt het water onder de pannen.
de boven kant zit wel goed maar de onderkant moet over de onderste pannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je goed kijkt zie je op de foto van de vraagsteller dat de loodrand onder de rij pannen uitkomt.