Hoelang niet douchen na impregneren..

Ik wil de tegels van de badkamer gaan impregneren, op de fles staat; "droogtijd 30-60 min", er staat ook; "de vuil- en olie- afstotende werking ontwikkelt zich in 72 uur. Is deze 72 uur maatgevend voor het niet gebruiken/douchen op de vloer of is dat de 60 min?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Hoi,

Als de droogtijd (bij gemiddelde omstandigheden :luchtvochtigheid&temp.) 30 tot 60 minuten is : betekent dat 'n principe dat je al na'n uur kan douchen !
Zou zelf het dubbele (2u.) hanteren en sowieso de temperatuur in de douche opstoken en zorgen ivm. de luchtvochtigheid dat je na de laatste douche de boel zo droog mogelijk (eerst dmv. frisse lucht raam oid. openzetten daarna als de vochtige douchewalmen verdwenen zijn alles eerst ontvetten liefst met ammonia + schoonmaakmiddel ontvetten & schoon daarna met schone doek droogmaken en dan de douche warmstoken en de impregneer zsm.aanbrengen liefst met vachtrollertje en 'n goede kwast om te besnijden (langs of om de [begin]randjes te creeren en/of waar de roller niet kan komen.)
Het totale droogproces is 72 uur wat wel betekent dat je de tegels een beetje moet ontzien vooral voorwat betreft de vuil en olie afstotende werking dus na 72 uur = de boel klaar voor het echte werk : olie & vuil volgens de fabrikant..
Volgens mij is dit verfje wat jij hebt onder de noemer impregneer niet op waterbasis en mag je dit als vakman niet binnenshuis gebruiken (waarmee verdun of reinig je je gereedschappen ? En is het erg vloeibaar,kleurloos of niet??
Hoe heet het? Staan er gevaarsymbolen op of een bepaalde verwerkingstijd na openen??
Hoe moet je het op/aanbrengen wat is hun advies?
Gezien de droogtijd kan't op waterbasis zijn maar net zo goed niet,dan moet je wel tijdens het opbrengen goed ventileren en liefst 'n maskertje voor want die lucht is heel erg slecht voor je maw. je steekt de moord en met'n beetje pech ga je van je stokje !
Goed eten vantevoren helpt,boel afplakken en plan de campagne maken schiet ook op ( check de evt.verwerkingstijd)
Elke verf is nooit echt droog als ze stofdroog is dat is afhankelijk van de kwaliteit en duurt meestal aanzienlijke tijd voor dat het uitdrogings en verouderingsproces dan kan toeslaan.
Maar het lijkt er sterk op dat water na 4 de zekerheid bij gemiddelde (20 graden) na 2uur geen enkel probleem is wel daarna vochtige lucht zsm.eruit laten en weer droog en warm stoken Verf schrikt dan alleen van wat water en dat komt het droogproces dan eerder ten goede dan dat het er slechter van zal worden
Dus ben benieuwd naar de basis van je impregneer..

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou voor de zekerheid
minimaal 72 uur aanhouden.
Stel dat je het verpest heb
je alle werk voor niks gedaan.
burgos
12 jaar geleden
Dit is gewoon onzin daar er in een badkamer geglazuurde en behandelde tegels zijn die waterbestendig zijn.Er zit siliconen in iets dat je gehele huis doortrekt met als gevolg dat je een siliconenbesmetting krijgt.Dat houdt in dat al het schilderwerk in de toekomst op een fiasco gaat uitdraaien wat voor problemen zorgt(vissenogen zoals de vakschilder zegt)).Misschien een leuk product voor tuinmuurtjes en garages en dat soort zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter is dus om de tegels niet te behandelen en ze zo te laten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!
Want gladde gesloten tegels nemen niets op.