Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je voor het maken van vetbollen voor vogels ook reeds gebruikt (frituur)vet gebruiken? En maakt het wat uit of je runder- of frituurvet gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee dat zou ik niet adviseren. Ten eerste is frituurvet sowieso te zout voor (buiten)vogels. Ten tweede is het vet meerdere keren verhit waardoor de vetten keer op keer schadelijker worden (en voor vogels helemaal ongezond zijn)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie reactie op uw antwoord.
U kunt zeker oud frituurvet gebruiken, zolang het maar hard is en niet meer vloeibaar!
Veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien je het niet al te vaak hebt gebruikt kan het wel, alleen is frituurvet vanwege het hoge zoutgehalte vaak schadelijk voor vogels. Als ik jou was zou ik rundervet gebruiken. Volgens de definitie is een vetbolletje dierlijk vet:

"Een mezenbolletje of vetbolletje is een bolletje van dierlijk vet, waarin zaden zijn verwerkt. Het zijn vooral kleine zangvogeltjes zoals de koolmees, het roodborstje, de huismus en de spreeuw, die van deze bolletjes eten, maar ook wat grotere vogels zoals kraaiachtigen doen dit wel."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding