Welk (wit) papier kan ik gebruiken voor papier maché?

Ik ben bezig met het maken voor een decor voor een kindertoneelstuk. Ik moet 18 papier maché sneeuwpoppen maken. Nu is mijn vraag welk papier wit papier geschikt is. Toiletpapier was niet sterk genoeg, keukenrol gaat wel maar er moeten teveel lagen over elkaar en de tijd begint te dringen. Volgende week zaterdag moet alles klaar zijn. HELP!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.4K
anneliez
12 jaar geleden
kun je de geraamtes niet beter bekleden met witte lakens, of restanten wit behangpapier.
Op een afstand ziet het er allemaal heel anders uit, dan ziet met de details niet eens die jij wel ziet

Het beste antwoord

Kreppapier! Al zou ik gewoon de buitenlaag met kreppapier doen en dan zonder het behangplaksel. Doe je dit licht overlappen als dakpannen en je krijgt een geweldig effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels geprobeerd en werkt prima, kan grote stukken gebruiken, dat is iets minder netjes maar wel erg tijdbesparend. Bedankt!!!

Andere antwoorden (3)

Krantenpapier. En als het droog is, even wit kwasten met latex.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is teveel tijd, die heb ik niet meer. daarom juist mijn vraag. Ik was bezig met krantenpapier maar dat ga ik niet redden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En krantenpapier met aan de buitenkant een laagje wit wc-papier of keukenrol? Dat kun je er gelijk omheen plakken als het nog nat is.
Het beste is Krantenpapier. Maar je kunt ook printpapier heel nat maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toiletpapier of keukenrol zonder print.

Papier laag voor laag op de ballon leggen en elke laag apart met behanglijm bestrijken.

Een stralend wit resultaat.