planken verven met een spuit?

Ik moet 78 planken verven met CetaBever á 3 meter het stuk, nu dacht ik een verfspuit te gaan kopen, heeft iemand ervaring hiermee? of is het toch beter een kwast te nemen.

Toegevoegd na 20 uur:
Bedankt voor advies, wij gaan het met een kwast doen. overduidelijk dat wij dus geen spuit moeten nemen.
Het zijn geprofileerde vuren planken dus wij zijn wel even zoet. maar bedankt voor advies.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ipv een roller kun je ook een zgn pad gebruiken. Ik heb zelf zo'n 'beitspad' gebruikt voor de schuttingplanken, werkte erg snel en nog prettiger dan een roller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verven met een spuitbus oid vereist wel enige ervaring om het goed te doen. Het eindresultaat ziet er over het algemeen wel strakker uit dan verven met een kwast.

Houd ook rekening verstuivende verf. De directe omgeving zal een waas van de verf krijgen.

Voordeel van een spuitbus is wel weer dat het zuiniger met verf is.

Een 'beter' is er niet echt in deze vraag. Het gaat er vooral om wat je zelf handiger vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit mijn 30 jarige ervaring als verkoper kan ik u adviseren
Gewoon met een grote goede kwast doen.Ik neem aan dat het nieuwe planken zijn,en ze ook nog gegrond moeten worden.Dan is mijn advies de planken goed schoonmaken lichtschuren en stofvrij maken.Daarna gronden dan weer even licht schuren en weer stofvrij maken,En dan maak je diezelfde kwast weer schoon en gaat ze ermee afschilderen.Prima resultaat !!! Als je gaat spuiten moet dat in een aparte stofvrije omgeving,daar alles ook nog eens onder de spuitnevel komt.Bovendien als je met verfspuiten geen ervaring hebt,begin er dan maar niet aan.Want dan wordt het één groot tranendal.(teleurstelling !!!)

Toegevoegd na 3 minuten:
ovale of ronde kwast geen platte,daar dit beits en lak kwasten zijn en je er niet mee kan doorhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even 2 uurtjes vrij maken om de planken met de hand te doen. Hierbij zou ik gewoon een roller gebruiken en lekker "dik" rollen.

Een verfspuit is natuurlijk veel te duur als het voor eenmalig gebruik is.

En het is natuurlijk schilderen, ipv verven. Verven dat doe je als je je haar een andere kleur wilt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie maar EEN voordeel van spuiten.

Je hoeft de planken niet beet te pakken.
Bij verven met een kwast of roller moet je hem meestal toch tegenhouden om te voorkomen dat hij gaat schuiven.

Dat geeft altijd een gepruts met het laatste stukje.

En moeten de zijkanten ook? Ook dat is lastig met een kwast of roller (in 1x als je ook gelijk de bovenkant doet))

Als je niet heel ervaren bent met een kwast werkt een roller ook prima.

En tja, dat spuiten, buiten de voordelen die ik hier noemde zou ik er zelf nooit aan beginnen. De nevel komt echt METERS ver. Je bent heel snel geneigd het te dik te dun en dan gaat het druipen en als je het te dun doet dekt het niet.

Ik heb het wel eens geprobeerd voor bijv stoelpoten (is ook lastig met een kwast), nou ik doe het niet meer.

Maar ja, 78 planken is niet niks, als je ze ook aan 2 kanten moet doen ben ik er van overtuigd dat je de slag te pakken gaat krijgen
12 jaar geleden
Ik zou gewoon een roller pakken ; snel, goedkoop, mooi resultaat zonder druipers en mooi resultaat. Spuiten is niet alleen duur, het geeft ook enorm veel troep, en de milieunadelen hoef ik denk ik niet eens uit te leggen. Je verspilt 1/2 tot 3/4 van de verf aan de lucht / omgeving.

Als het om beits gaat, kun je ook gewoon een HELE dikke kwast nemen, soort behangkwast ; dat schiet ook lekker op.