Aanzetten van de electronische kookplaat lukt niet?

Ik kan wel de water en de licht aandoen. Als ik op aan doe (kookplaat) geeft hij een licht weer dat hij aanstaat als ik dan op + druk gebeurt er niks. Hij gaat dan niet aan. Als ik dan naar kast waar je de elektriciteit aan kan zetten en uit kan zetten. staat alles op aan. Ik heb zelfs eerst op of en toen weer op on gedrukt.

Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het heeft het altijd gedaan. Ik heb een inductie

Toegevoegd na 22 minuten:
Alle inducties werken niet. Ik heb er 4 en als ik dan op on druk krijgtdie rood licht en alsik dan op + druk werkt het niet van alle 4 die +

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.7K

Het beste antwoord

Bij mijn inductiekookplaat heb ik ook wel eens storing gehad. In de meeste gevallen was het een kwestie van de stekker er uit, 10 minuten wachten, stekker er weer in en hij deed het weer.
Doetie het dan nog niet, dan zou ik de stoppen toch eens extra controleren, anders moet er technische ondersteuning worden ingeroepen.
Succes!
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit zou ik ook doen.
Als de stekker op een lastige plaats zit, de stoppen even uitzetten.
Eerst kan je 10 seconden proberen, daarna 10 minuten en dan kan je ook nog 10 uur (de hele nacht) proberen.
(verschil tussen 10 min en 10 uur zal er waarschijnlijk niet zijn, maar proberen kan geen kwaad en je kan hem toch niet gebruiken)

Andere antwoorden (2)

Als ik het zo bekijk, heb je een inductiekookplaat. Volgens mij moet je een andere pan gebruiken die hiervoor geschikt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebeurt mij ook wel eens. Als ik dan een andere plaat aandoe werkt het wel, en gaat de plaat die eerst niet wilde ook weer gewoon aan het werk. Geen idee wat er danaan de hand is.
Dus als antwoord: probeer een andere plaat