Hoe kunnen er steeds bobbeltjes op het gietoppervlak van de gips komen, en hoe kan ik dit voorkomen?

Ik giet laagje voor laagje waarbij ik steeds eventuele luchtbelletjes wegklop. Ik heb het geprobeerd met, en zonder een druppel afwasmiddel(gelezen op het net), maar tijdens het drogen blijven er toch bobbeltjes ontstaan op het oppervlak, vooral bij wat grotere projecten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een heel klein beetje "Flevopol" door je mix doen. Dat spul is echt overal goed voor, niet goedkoop!

http://www.hout-en-bouwmaterialen.nl/metzger-flevopol-uni-universeel-hechtmiddel.php

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet wat je aan het gieten bent, maar in het algemeen leidt een stabiele toevoer van het mengsel tot een mooier resultaat, dus zonder zichtbare gietringen/lagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan die bobbeltjes ook achteraf wel "dichtschuren". Gebruik hiervoor waterproof schuurpapier. Schuurpapier in water dippen en dan maar schuren, er ontstaat een oppervlakte-papje... en dan gewoon laten opdrogen. Je weet ook dat je gips heel lang moet mengen?