Hoe verstuur ik een pakketje binnen Nederland?

Graag stap voor stap uitleg, zoals hoe ik het moet verpakken, waar ik terecht kan enzovoorts.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Je zoekt een mooie doos op, een doos waar het product in past wat je wilt versturen, je kunt eventueel bij een supermarkt of een familielid vragen of ze een doos voor je hebben.

Pak het product goed in, in bubbeltjesplastic, of verfrommelde kranten (werkt ook) zolang het product maar stevig in de doos zit.

Op die doos zet je de naam en adres gegevens van de persoon waar het naar toe moet. Net als op een brief, dus naam, adres, postcode en plaatsnaam.

Eventueel kun je in de linkerbovenhoek jouw gegevens neer zetten, als afzender.

Je gaat naar http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/onefield.aspx?ofq=Locatiewijzer&btnZoek.x=40&btnZoek.y=21 , vul daar jouw plaatsnaam of jouw postcode in, en zoek naar de dichtstbijzijnde postkantoor. Vergeet niet in het venster de optie "Postkantoor van PostNL" aan te vinken.

Je gaat er naar toe, zij zullen het wegen voor jou, en naar gelang het gewicht moet je een bepaald bedrag betalen.

0-10 kg kost € 6,75
10-30 kg kost € 12,20

Je betaald en laat het pakketje achter, zij zorgen dan voor de verdere afhandeling, uiteindelijk komt het pakketje dan achter bij de geadresseerde.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan gewoon met de post
inpakken zodat het niet kan breken(als dat mogelijk zou zijn)
dan naar het postkantoor.
Je kunt het aangetekend of verzekerd laten verzenden, maar dat is niet verplicht.
De prijs hangt af van de afmeting. Is het bv iets dat door de brievenbus kan, dan betaal je minder dan voor een pakje met hetzelfde gewicht dat niet door de brievenbus kan
12 jaar geleden
bij het postkantoor kan je ook dozen kopen, in verschillende maten.
Een plat pakketje kan ook in een envelop met bubbelplatstic