Is het nawassen met azijn van pas geschilderd houtwerk bevorderlijk voor de uitharding ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Wellicht dat dit vroeger met de oude lijnolieverven een functie had, maar bij de huidige synthetische verven heeft dit geen nut.
Een luchtdrogende synthetische verf heeft ongeveer 3 tot 5 dagen nodig om volledig door te drogen / uit te harden.
Zuurstof en licht doen hun werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dit deden wij inderdaad vroeger altijd met de oude verven. Nu hoor je daar nooit meer iets van. Het zal dus zinvol geweest zijn bij de oude lijnolieverven. Ik spreek over 40 jaar terug!
Plus voor dit antwoord.

Andere antwoorden (2)

nee, nieuw schilderwerk moet gewoon uitharden en dat kan verschillen per verfsoort.
geverfde delen regelmatig (zeg 2x per jaar) schoonmaken bevordert wel de levensduur van de verf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hebben ze mij wel altijd verteld. Het waarom werd er niet bijverteld.