Is een Zibro-Karmin kachel veilig?

Mijn schoonmoeder wil een Zibro karmin kachel. ze zegt dat dat handig is als de stroom of het gas uitvalt die hadden ze vroeger ook maar ik ken ze niet zijn deze kachels wel veilig naar de huidige norm hoe werken ze en kun je er ook op koken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ik heb al tijden zo'n kacheltje branden in mijn werkplaats (garage formaat), werkt prima. Gebruik hem alleen niet in een ruimte waar geen ( of weinig) verse lucht toevoer is want anders zit je schoonmoeder al snel met een koppijn. Hij wordt behoorlijk heet, maar met koken heb ik geen ervaring. Als ik moeten gokken zeg ik van wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veiligheid boven alles bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (3)

Een Zibro Kamin kachel wordt gestookt met petroleum. Is veilig, zolang je maar voor voldoende ventilatie zorgt.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Bij voldoende ventilatie is een zibro-karmin en al de andere vergelijkbare kachels veilig, bij onvoldoende ventilatie ontstaat het gevaar voor koolmonoxidevergiftiging.

Er eten op koken zal niet makkelijk zijn en tijdrovend.

De kachel is zo gebouwd dat de meeste warmte naar voren er uitstraalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je moet ventileren heb ik nog nooit gehoord,je moet wel de juiste olie gebruiken en niet een of ander goedkoop alternatief Het enige wat er afkomt is waterdamp.
Zorg er wel voor dat alles goed in orde is geen versleten kous ed.
En water koken voor de thee gaat prima,dus ook soep bv
Ik heb er al 20 jaar eentje.
Kijk ook eens op de volgende site:http://www.zibro.nl/
Martinenbep