een bouwpakketje!!

http://www.dierenhandelhoogendoorn.nl/dierverblijven/kippenhokken/actie-modellen-2.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooie hokken hoor en je hoeft ze alleen in elkaar te zetten.
+

Andere antwoorden (5)

4 palen in de grond steken van 2,5 meter en daaromheen kippengaas. Sneller gaat niet.

Toegevoegd na 12 minuten:
Nee, sorry... 3 palen, is nog s n e l l e r
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het binnenverblijf????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stond niet in de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel freek, er stond een kippenhok, niet een kippenren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk kippenhok heeft toch een binnenverblijf nodig???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Edje40: is een kippenhok dan niet een binnenverblijf, of wil je in een binnenverblijf nog een binnenverblijf bouwen...? Of ben je nu jezelf aan het tegenspreken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vond overigens nog een ontwerp voor een kippenverblijf, alwaar de kippen wel weg kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij aan het maken bent is een kippenverblijf. En als ik kip zou zijn lig ik liever s'winters in je pan dan in je kippenverblijf.
Voor een ren is zelf maken het goedkoopst en het snelst, die zijn namelijk slecht te krijgen .

Benodigdheden:
- veel kippengaas
- metaaldraad
- houten palen
- houten latjes
- scharnieren voor de deur
- haakje voor de deur

Doen:
- Een aantal palen in de grond slaan. Tegen een schutting of muur aan scheelt overigens tijd en palen, omdat een kant al 'klaar' is. Tip: maak de palen zodanig hoog dat je rechtop in het hok kan lopen, dat scheelt bij schoonmaken.
- Kippengaas er omheen wikkelen, wat ingraven aan de onderkant (!) en aan de palen en aan elkaar vastmaken met metaaldraad.
- Kippengaas op de bovenkant vastmaken, ook vastmaken met metaaldraad (anders vliegen de kippen weg).
- Tussen twee palen geen gaas doen, maar van een paar latjes en kippengaas een deur maken die hier tussen past. Kippengaas vastmaken aan de latjes met nagels.
- Deur bevestigen met scharnieren.
- Haakje aan de deur vastmaken.

Het kan met twee personen in een dagje, geloof me, ik heb het geprobeerd.

Een nachthok kan je toch echt het snelste gewoon kopen in de winkel. Zelfs een konijnenhok kan dan (tijdelijk) dienst doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dit snel wilt doen, blijf je je ergeren aan de afwerking.

Maak eerst een goed doordachte tekening met de juiste maten. Dan kan je ook uitrekenen hoeveel gaas je nodig hebt. Er bestaan ook verschillende soorten in gaas, dus dat moet je ook even uitvinden. Hoeveel latten heb je nodig. Hoeveel scharnieren. Enzovoort....
Wil je het overdekt, of gedeeltelijk overdekt, zodat ze ook met regen buiten kunnen zitten.
Kippen nemen graag een zandbad tegen de luis, dus een gedeelte overdekt is praktisch, anders wordt het een stinkzooi.

Het binnenhok kan natuurlijk geen konijnenhok zijn, want kippen gaan op stok en een binnenhok vereist dus enige hoogte. Bovendien moeten in het binnenhok ook de legnesten zijn. Eventueel kunnen die aan de buitenkant hangen, maar de ingang voor de kippen is in het nachthok. Aan de buitenkant is het mogelijk klepjes te maken op de legnesten voor het rapen van de eieren.
Als je het nachthok op palen zet, kan er een afdekking mogelijk zijn onder het nachthok voor het regenvrij lopen.

Het nachthok moet geheel gesloten zijn met een houten deurtje. Een konijnenhok is vóór open, dus dat deugt ook al niet.

Kijk eens op google naar te leveren kippenrennen en bepaal dan hoe je het wilt maken. Er zijn voorbeelden genoeg waarop je je plan kunt baseren.
Haastige spoed is zelden goed. Ouderwets misschien, maar het geldt nog steeds. SUCCES!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord +, bovenstaande antwoorden lijken nergens op.
Ik heb een kippenhak gemaakt van een kinder speelhuisje, die koop je kantenklaar voor rond de 90 euro en heb er later een ren aan gemaakt. Let op kippen moeten in de winter een tochtvrije plaats hebben om te overnachten ander gaan ze het niet overleven, verwarming is niet nodig bij de meeste soorten maar die tocht even vermijden.

Toegevoegd na 26 seconden:
hak is hok
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg in ieder geval voor wat stenen op de grond rond het gaas, anders kunnen ze eronderdoor gaan graven!