Door de wrijving die het openen en sluiten van de deur veroorzaakt.

De druk van de deur is het grootst op de onderzijde van de scharnierpen, dit in combinatie met het draaien van de deur drukt de wrijving de pen langzaam maar zeker omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dat gebeurt is het meestal omdat de deur of schanieren niet goed recht van elkaar zitten, ze wringen dan iets en kruipen langzaam omhoog, als je de deur of schanieren goed recht cq waterpas plaats moet het probleem opgelost zijn.

bij langdurig wrikken van de schanieren kan de deur los komen van de schanier en de schroeven ruimte krijgen en is het moeilijk om hem weer netjes af te hangen. Dan zijn de schroefgaten uitgelubberd.