Welke ondergrond krijtverf?

Ik ga een tafel houten tafel met stoelen verfen...De ondergrond moet wit zijn en daarover doe ik een kleurtje van krijtverf wat ik door ga schuren.
Maar nu vraag ik me af wat voor witte verf ik er onder moet doen. Kan dat gewoon witte grondverf zijn? Of moet ik daar ook dure verf voor kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ten eerste krijtverf hoeft niet altijd duur te zijn (de onze is het in ieder geval niet). Ten tweede: de basislaag hoeft niet per se ook krijtverf te zijn, maar gebruik in ieder geval een grondverf op waterbasis, aangezien krijtverf ook een watergedragen verf is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor grondverf is grondverf dat maakt niet uit.Mij is door een schilder wel verteld dat als je een kleurtje wilt schilderen het verstandiger is om grijze grondverf te gebruiken.Die hebben ze ook gewoon van het huismerk hoor.