Wat is de beste manier (ik weet het niet zeker of het rood, geelband is ) te verwijderen van het badkamer plafond ?

ik heb een stukje verf afgetrokken van de badkamer plafond en wat bleek nou dat onder de verflaag die er goed uit zag een schimmel laag tevoorschijn kwam .Onder de verflaag waren nog twee lagen (rood geelband ik weet niet zeker wat het precies is ) die heel moeilijk te verwijderen zijn.Achter de twee lagen is een gladde betonlaag .Hoe kan ik het beste mijn plafond laag netjes krijgen . Alvast bedankt .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

er is blijkbaar een behoorlijk goede verf speciaal voor over schimmel gebruikt anders zou het er niet zo goed uitzien.

Je hebt in mijn optiek 2 opties: alles laten zitten, die plek repareren en dan gewoon erover heen verven.

OF alles eraf. Dat is erg veel werk, zou met een plamuurmes en verkrabbers wel moeten lukken

Met een plamuurmes kun je als je geluk hebt hele plakken in 1x eraf steken.

Of je zet er een schuurmachine op. Voordeel van een schuurmachine is dat hij heel erg trilt en alles wat maar een beetje los zit komt dan hopelijk los, niet dat je het er dan altijd af kunt schuren maar bijv wel weer steken met een (scherp) plamuurmes.

Punt bij de tweede optie is dat er geen weg terug is als je eenmaal bent begonnen.

Ik zou misschien licht schuren (met een machine dus) en dan kloppen met een schroevendraaier, klinkt het niet hol zit alles vast, zou ik er zelf overheen verven voorlopig
12 jaar geleden
afsteken, een hele klus en de laatste restjes wegschuren