Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gierend geluid uit de stortbak als hij, na het doortrekken, weer vol loopt. Wat is dit en wat kan ik eraan doen?

Iedere keer als wij het toilet doortrekken ontstaat er bij het vullen van de stortbak een heel hard irritant gegier. Het gaat over als ik een mep tegen het deksel geef van de stortbak, meestal, als ik het direct doe al het gieren begint. 1 keer heb ik het laten repareren door de loodgieter die in de stortbak iets vastdraaide. Was zo gepiept. Dus, denk ik, moet ik dit toch ook zelf kunnen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
harder meppen ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zit een klein waterkraantje bovenin de stortbak zodat je onderhoud kunt uitvoeren en die dicht kunt draaien wanneer de vlotter defect is of het rubber dat onderin af dicht moet worden vervangen. Meestal is het waterkraantje niet ver genoeg open gedraaid zodat het piept maar het systeem dat de toevoer regelt kan ook de toevoer meer of minder groot maken. In ieder geval komt het water te langzaam uit de leiding en dat zou toch makkelijk te vinden moeten zijn. Trouwens, de stortbak even schoonmaken verlengt de levensduur en is hygiënischer. Je ziet dan gaandeweg wel hoe het werkt, zeker als je de kleine of beter: de hoofdkraan wat dicht draait zodat het langzamer gaat. Wees voorzichtig dat je niet valt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is het jouw vlotter. Dat drijfding die de kraan doet stoppen als hij vol zit. Klep eraf en morrel daar maar wat aan. Ik vermoed dat de vlotter ergens langsheen schuurt als hij vult.

Gewoon eens openen, doorspoelen en kijken wat er gebeurd bij het vullen en met name luisteren ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterbak even openen en met antikal het watertoevoersysteem even bespuiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding