Je rekt de vezels die langs de kant van je duim gaan uit ten opzichte van de gene die langs de schaar kant gaan. De ontstane spanning zorgt voor de krul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door het krullen maak je spanning erin, en daardoor krult het...

Toegevoegd na 5 minuten:
krullen is dan natuurlijk bedoeld langs de schaar strijken... Aan de scherpe kant wordt het meer uitgerekt door de buitenbocht dan aan de andere kant, vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was welliswaar eerder met je antwoord, maar ik vind het antwoord van Werner iets beter verwoord. Toch een +1