Bestaat er een manier om een glazen bordje te repareren?

Ik heb een antiek glazen bordje, het is van mijn oma geweest, dus is van grote emotionele waarde van mij. Nu is er een behoorlijk stuk uit. De scherf heb ik nog, maar is het nog te herstellen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het voor je! Zo ja, daarna het bordje niet meer gebruiken natuurlijk maar aan de muur hangen of in een vitrine zetten, zodat er weinig ongelukken meer mee kunnen gebeuren.

Het beste antwoord

Met lijm verliest het zn waarde en je blijft het altijd zien. Ook verkleurd lijm vaak .... en dan krijg je de delen nooit meer los. Alternatief (sorry, wel prijzig) is naar een goeie juwelier en het bordje in een zilveren rand laten zetten. Haakje eraan en dan kun je hem ook nog ophangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

12 jaar geleden
Een restaurateur kan dit herstellen maar dat is prijzig.
Je kunt het ook zelf proberen.

Toegevoegd na 13 minuten:
In een hobbywinkel zijn speciale tubes te koop waarmee jij je bordje zou kunnen herstellen.
Maar dat vergt behendigheid en geduld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe dan ?
Heel veel geduld en sterke lijm is hiervoor nodig ;)

En een precies handje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het bewerkt glas is zie je er het minste van, en je kan het plakken met....... houtlijm!

dit droogt transparant op, is makkelijk af te vegen wat overtollig is. bovendien kan het tegen water dus kan je het ook nog een keer afwassen en het is niet duur.

hoe dan ook, je blijft het zien helaas, ook als je het laat doen en hier veel geld aan uit geeft.

dit foefje gebruikt men vaker bij het 'restaureren' van gebroken oude items, dus waarom zou je er veel geld aan uitgeven als je het zelf ook kan?

hoe beter je het aandrukt hoe minder je het ziet (hoe dunner de breuklijn dus is) doe dit wel hoor, want als de lijm hard is druk je het niet meer dichter tegen elkaar.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is er
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bel eens naar de glasblazerij in Leerdam, zij kunnen je vast helpen Tel: 0345-614960