Hoe kan je een "opplak kozijn" maken?

In mijn woonkamer heb ik een raam van 255 breed (en 1 van 155 breed maar dat is het punt nog niet).

Voor het brede raam is vitrage geen optie (katten) en jaloezien/lamellen/rolgordijn op maat is te duur. Ik zie regelmatig goedkope aanbiedingen wbt jaloezien alleen dus nooit mijn maat. Nu zat ik dus te denken om een soort nepkozijn in het midden te maken waardoor ik bijvoorbeeld 2 jaloezien van 130 (op de dag) kan gebruiken zonder dat het raar staat in het midden. Geen idee of mijn middenkozijn leuk zal staan hoor, maar t lijkt me altijd mooier. Nu zie ik een houten balk niet zo zitten ivm gewicht, mijn katten zijn nogal lomp in hun gedrag en ik wil niet dat het op een of andere manier loskomt en het raam aan gruzelementen helpt (ik woon 1 hoog en dat is dus gevaarlijk). ZIjn er een soort plat opplakdingen misschien? Of heeft iemand een tip? Het oogt nu zo sjofel met niks voor de ramen.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik kreeg van iemand via pb de tip om een jaloezie van 2.40 ervoor te hangen en aan de zijkanten een stook witte vitrage. Dit heb ik dus gedaan en het staat er leuk.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Je zou zelfklevende raamfolie kunnen overwegen. Het is goedkoop, makkelijk te verwerken, houdt inkijk tegen en is er in allerlei dessins.

Toegevoegd na 17 minuten:
ow, ik zie dat je 1 hoog woont. Dan zal het met de inkijk wel meevallen ;-) Dat 'voordeel' kun je schrappen.

Ik probeer me nog eens voor te stellen hoe het er met middenkozijn eruit zou zien en het lijkt me een raar gezicht. Je kunt het met metalen hoekbeugels makkelijk muurvast zetten, maar je zou het enige huis zijn met zo'n constructie. Van buiten wordt er juist daardoor de aandacht op gevestigd. En tussen het kozijn en raam komt vuil, dat krijg je ook niet heel makkelijk meer weg.
paulus811
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
heb ik ook, en bevalt uitstekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het raamfolie ook erg handig, maar het oogt totaal niet gezellig vind ik... van die houten jaloezien weer wel.. Je hebt trouwens gelijk wbt het vuil, had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ben geen geweldige huisvrouw merk ik =)) zucht...
bij de bouwmarkt zijn ook kunststof latten te krijgen, die zijn licht .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hang 3 rolgordijnen/jaloezie van 90 breed de buitenste 2 tegen het kozijn en de middelste ervoor hangen je hebt zo geen inkijk en licht inval