Is het voldoende om een simpel tuinhekje te beitsen? Of moet er grondverf aan te pas komen? (het hout is onbewerkt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, niet gronden! Beits moet in het hout kunnen trekken grondverf verhindert dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Beits is een vochregulerend product (net als schakelverf of een éénpotssysteem van bekende schildermerken)
In feite is het grondverf en aflak in één, en daardoor zeer geschikt voor tuinhout en voor hout waarvan je vermoedt dat het nog niet voldoende is (door) gedroogd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onbewerkt hout (vuren neem ik aan, geen hardhout) zou ik de eerste keer drie maal beitsen met een goede beits of houtolie. Restol houtolie is een erg goed product en verkrijgbaar in verschillende kleuren.
paulus811