als je nieuw stucwerk wilt verfen en de latex "peelt" dus stukjes laten los als je rolt, wat is het probleem ? niet lang genoeg gewacht drogen stuc ?

we hebben 3 dagen gewacht, en het stucwerk zag er al licht uit.
enig idee wat we fout doen en hoe het op te lossen ?

Toegevoegd na 5 uur:
het gaat om kabelgoten, en we hebben 4 dagen gewacht, niet 3. toen alles wit was zijn we gaan verfen. ik heb de half uur oude verf er met mijn nagels afgekrabt. wat kan ik het beste nu doen ? alsnog voorstrijk, of latex die meer verdunt is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (3)

Na drie dagen is veel te snel. Je moet minimaal 2 weken wachten de onderlaag moet ook goed drogen. Goed ventileren om het vocht uit je woning te laten gaan.
12 jaar geleden
Verdun een deel van de latex met veel water tot het goed te verwerken is. Het zal dan niet zo mooi dekken maar wel een stevige ondergrond geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had in een binnenberging 10 cm hoog optrekkend vocht
door een fout van de loodgieter. Over een periode van twee maanden laten drogen en drie maal bijgewerkt
(spuitwerk). Lukte niet Telkens afgebladderd.
Een vakman heeft het perfect bijgewerkt. Voor een DHZ-er
een moeilijke klus!