waarom is stucwerk zo duur?

ik wil een kamer laten stucen, de muren mooi glad, maar dit kost wel per meter, en dan zo n 12,50€ per vierkante meter!
Waarom kost dit zo veel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (8)

Omdat dit klusje niet door iedereen gedaan kan worden het komt nogal precies en het is rot werk om te doen.
Behalve voor diegene die er zijn vak van gemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dir is eigenlijk niet zo duur als je kijkt wat je allemaal moet betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
???
Omdat het een ambachtelijk beroep is en daar betaal je voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stucadoor moet wel zijn tijd besteden aan het glad maken van de muur. Hij wil hier ook geld aan verdienen. Hij moet daar belasting over betalen en zijn materiaal en btw.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De BTW berekent hij door aan de klant...
ronron1212
12 jaar geleden
Ja maar die zit waarschijnlijk al in de prijs van € 12.50
ronron1212
12 jaar geleden
Dat is dus ook een onderdeel van de prijs die de klant moet betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen, maar dan zou zijn bruto prijs wel een beetje onafgerond zijn. Weet ik ook niet hoe dat in stucland gaat...
Ik heb nog nooit zelf een stucadoor in dienst genomen, als er gestuct moet worden deed ik het altijd zelf. Voor mijn eigen werk komt de netto prijs nooit op een 'mooi' bedrag uit (maar wel een schappelijke hoor ;)
ronron1212
12 jaar geleden
in dit geval € 10.50
wat is duur? Een goede advocaat kost meer. En kan je het zelf goedkoper, nee, want zelf doen is meestal geen optie. En mocht je het proberen ben je er 10 keer zo lang mee bezig en wordt het nooit zo mooi als een stucadoor het doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een hoop geld als je ....denkt het zelf te kunnen doen. Echter moet je nog steeds het stuc gips kopen, en daaroverheen fijnstuc welke best prijzig is. Het verschil met een knoeier en een vakman is wel iets waar je wellicht 10 jaar tegenaan zit te kijken. Bovendien kan het zijn dat een knoeier je muur krom stuct waardoor je bijvoorbeeld kieren in je behang niet mooi weg kan werken. Prijs van stuckwerk is trouwens meestal wel incl materiaal (gips), dat is anders dan bijvoorbeeld parket leggen.
Frimu2
12 jaar geleden
Het uurloon is al gauw een euro of 60
Dan zijn er de autokosten.
Bezoek om af te spreken.
Offerte maken.
De tijd om naar de klus toe te rijden.
En weer terug.
Gereedschap aanschaffen.
Materiaal in kopen.
Na afloop al het gereedschap weer schoon maken
Vloer schoon maken.
B.T.W. afdragen
Belasting betalen.
Verzekering betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaja dat weet ik wel... maar men betaald per vierkante meter... dan ben ik al gauw zo n dikke 500 euro kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik nog een vijvercentrum had, koste het personeel dat er liep,iedere twee min. 1 euro!
ik weet niet wat je duur vind, maar €12,50 is erg goedkoop en vooral als dit incl materiaal is, dus als je dit al te duur vind moet je het maar niet laten doen en is het exclusief materiaal dan kom je nog denk ik op een 15 tot 16 euro per vierkante meter en dan is het nog goedkoop.