Hoi Hoe kan je een gat in een glazen vaas krijgen ter grote van 8mm? Kan je dat zelf? Of waar kan je dat anders laten doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal goede adviezen, maar oefen eerst even op de bodem van een melkfles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja goeie tip ja dank je

Het beste antwoord

Is het glas heel erg dun, laat het dan doen. Is het een gewoon glas neem dan een kleine boor, zeg 3 mm en ga heel voorzichtig boren. Dus laat de boor zijn werk doen en niet drukken. Koel met petroleum. Kan je dat niet krijgen dan veel, heel veel, water gebruiken met koelen. Hierna heel voorzichtig een grotere boordiameter gebruiken totdat je op 8 mm zit. Succes. (geen kracht op de boor uitoefenen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je zal een glassnijder nodig hebben, maar om die hier nou voor te kopen.. Glas breekt heel erg snel, dus ik weet niet of een van de bovenstaande antwoorden zal helpen. Misschien kun je van ieman een glassnijder lenen? En als het geen mooi rondje hoeft te worden, kun je het ook erin smelten. Btw, waar is het voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan speciale glasboren. Op een laag toerental en geen kracht uit oefenen. Hoet liefst onder een kolomboor, dan kan er weinig misgaan.
Conrad heeft een leuk setje:

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTg1NDM3NDk0NQ==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=460162&gvlon=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1gclid%3dCK_GsOiY4aoCFYeEDgodGWzw7w&gclid=&scrwidth=1680

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als de vorige keer:
Je gebruikt de verkeerde (=persoonlijke) conrad link,
rechts in beeld staan daar de linken die je kan gebruiken als link. Jij kan deze link zelfs wel zien, omdat van deze de cookies op je pc staat, wij krijgen: Error!
Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.
met een diamant boortje, hoog toerental en koelen met water.
Een houten mal met een gaatje van 8 m/m er op plakken als geleiding,.
Ik zou hier niet zelf aan beginnen.
Een glasleverancier moet deze spullen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven staat:
diamantboortje, maar natuurlijk wel zelf doen.

http://www.rubi-shop.nl/home.php?cat=370
Gemaakt voor zeer harde tegels, maar dat gaat met glas vast ook prima lukken.
Niet duur en werkt prima. (heb ervaring met dit setje)

Testen op iets goedkoops is zeker een goed idee.