Kan ik verf langer houdbaar houden door het in de diepvries te stoppen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Beter te warm dan te koud bewaren.

Antwoorden (4)

Nee; water gedragen verf vriest dan kapot. Gewoon goed afgesloten (lucht/lekdicht) bewaren.
12 jaar geleden
nee, het beste kun je het blik goed afsluiten, dan op zijn kop wegzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, nooit in de kou bewaren.

Bewaartip VERF

In de juiste omstandigheden, is verf twee jaar houdbaar. Dat wil zeggen : in een goed gesloten verpakking, op een droge plek, bij een temperatuur tussen de 10 en de 25° C. Nooit in de vrieskou zetten, want dan kan het water in de lak of muurverf op waterbasis bevriezen.

Halflege blikken overgieten in een kleiner blik helpt uitdrogen voorkomen.

Een blik bewaren? Hou het dan even op z'n kop, zodat de rand van het blik volloopt. Dat verkleint de kans op velvorming. Bij bewaarde muurverf kan er een laagje water op de verf komen. Dat is geen probleem, zolang de verf niet vreemd ruikt en nog goed doorgeroerd kan worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf doe ik de verf in een koelbox mits het verf op terpentinebasis is. Water gedragen verf altijd kamer temperatuur weg zetten. Verf kan zowiezo wel lang goed blijven en anders een keer door een nijlekous heen zefen.

SUCCES