Wie kan mij zeggen waar ik "broom" (desinfectiemiddel )kan vinden en kopen ? liefst in Belgiè

Broom is een product dat men kan gebruiken ter vervanging van chloor en zou geen onaangename geur hebben ,bij toediening in spa-whirlpool
Zie:http://www.seniorennet.be/Pages/Lifestyle/lifestyle.php

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Hier kan je het online bestellen:

http://www.stesha.be/broom-tabletten-20-gr-5-kg.html
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Ik heb net dat stukje over broom in jouw link doorgelezen, daarin stond vermeld dat het een goede vervanger is voor chloor, en niet bijtend voor de ogen.
Een kijkje op Wikipedia leverde echter iets heel anders op:
Toxicologie en veiligheid.
Broom is voor mensen giftig. Het kan bij inademing keelpijn, kortademigheid en duizeligheid veroorzaken. Inslikken kan leiden tot buikkrampen. Broomdamp is bijtend voor de ogen.
Dat zal dan ook de reden zijn dat het spul in Belgie niet te koop is (stond overigens in de link vermeld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt maar dan moet je het wel puur inslikken of in je ogen sproeien, dit spul is speciaal bestemd voor in je zwembad, op de verpakking staat ook met hoeveel water je het moet verdunnen. in het zwembad heb je toch ook wel eens last van brandende ogen of misselijk als je van dat water drinkt, dit had ik althans toen ik wat jonger was haha,l enntech in nederland zou ik eens opzoeken, daar kan je vast wat bestellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het op gaan zoeken omdat het gebruik van broom min of meer gepromoot wordt op de bovengenoemde site, en aan het eind van dezelfde zin staat: in Belgie is het niet toegelaten. En die twee dingen kon ik eigenlijk niet zo goed met elkaar rijmen. Maar kennelijk is het wel online te bestellen, zie hieronder bij het antwoord van fremar.