Wat is 'plywood'?

Ik ga zelf een 'kicker' voor bmx maken. Maar op alle (Engelstalige) sites staat dat ik plywood nodig heb.
Wat is dit? Ik kan het nergens vinden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

gelaagd (soms watervast) hout.
triplex == tri is "drie" plex is " laags".
een laag is ong 1 mm dik.
Voor uw toepassing zou ik gaan voor ong 22 mm MULTI plex.

Toegevoegd na 5 minuten:
In de "bouw" wordt de gecoate (watervast) variant meestal gebruikt als bekisting voor betonwerken (funderingsbalken en kunstwerken.)
Een bouwcontainer levert bij het afval waarschijnlijk voldoende voor je project en is i.o.m. de uitvoerder vaak geen probleem mee te krijgen.

Even op zoek naar een bouwplaats die in de betonstort-fase zit dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Multiplex heet dat in nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of triplex. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tri staat voor 3 = lagen van ong 1 mm veel te dun voor een box....22 mm is wel de ondergrens.
www.mijnwoordenboek.nl

EN: plywood
NL: duplex-, triplex- en multiplexhout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op want "International Plywood B.V." is importeur en groothandel in plaatmaterialen, het kan dus om het even welke plaat van voornoemde qualiteit zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plaathout vrij vertaald in het nederland