Ik heb een maand geleden tegen mijn terras een trap van beton gegoten. Helaas heb ik het niet verankert. Wat te doen tegen de verzakking?

Ik zit nu al met 1 cm speling. Afbreken is geen optie. De trap is 3 meter breed bij 1 meter hoog. De trap ligt nu eigenlijk op het gras.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Gaat niet goed komen, het zal blijven zakken en als je het verankerd aan je terras, gaat je terras ook scheuren.
Hier is even niet over nagedacht en even een lekker creatief moment gehad.Dit is een prijzige kwestie, om dit op te lossen.Funderingspecialist in betonwerken laten komen, deze heeft 3 opties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is nogal wat het zal moeilijk worden ook qua gewicht
Als je weet dat je het alsnog kan verankeren dan kan je bij een hoogwerkerspecialist kleine bouwliftjes krijgen die je handmatig kan bedienen worden bv gebruikt om niet te tillen beveiligingsrolluiken te monteren je hebt r 2 nodug en je moet die dan ook wel op grote platen zetten om kracht te verdelen en je moet t minimaal met 2 man doen dus Je kan dan die trap liften wel goeie bevestiging maken ervoor
Dan verankerings gaten boren in je terras en trap en chemisch verankeren zelf voor de zekerheid groter vlak dik betonplex eronder om de kracht te verdelen
Maar je kan ook slim zijn en vrijblijvend offerte aanvragen bij een aannemer en m laten beschrijven hoe t t gaat oplossen Weet je t zeker maar is in ieder geval wat ik zou proberen maar dat je een probleem hebt is zeker
FF kosten afwegen enzo misschien slopen en een niet betonnen trap in de plaats ervan toch betere optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar wil je hem aan verankeren? Als het een houten terras is, gaat het niet goed komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan mijn terras dat van beton is.
Onder laatste trede uitgraven, funderingskist timmeren en dmv chemische ankers trap aan nieuw te storten fundering verankeren. Ankers aan onderzijde inboren (uit het zicht) trap wel tijdelijk afstempelen (stempels tegen optrede en dan naar grond)