Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je zien of een vrijstaande vaatwasser geschikt is om onder het aanrecht te plaatsen?

Ik lees op internet dat bijna alle vrijstaande vaatwassers geschikt voor onderbouw zijn, maar hoe controleer ik dat de mijne hiervoor geschikt is? Qua maten moet het sowieso passen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zegt het zelf al : meten is weten.
Als je aanrecht hoog genoeg is voor de betreffende vaatwasser, en de ruimte links en rechts breed genoeg, EN je hebt er achter ruimte voor aansluitingen van water en stroom, dan is hij geschikt.

Meet dus de beschikbare ruimte (lengte, breedte en diepte) en hou er rekening mee dat de diepte van je inbouw zeker 10-15 centimeter dieper moet zijn dan de vaatwasser om slangen en snoeren aan te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is dan geen gezicht.
En zoals ik in mijn antwoord zei, moet je dus 10-15 cm extra ruimte hebben. Hangt ook een beetje af van hoe en waar je aan- en afvoer en je stopcontact zitten.

Andere antwoorden (2)

Je kan de afwasmachine inbouwen als de deur en alle bedieningsorganen geheel van de voorkant te bereiken zijn en alle slangen en het snoer aan de achterzijde zitten, m.a.w. zijkanten en bovenkant geheel vrij zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je meet het dat hebben wij gedaan rn hij paste precies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding