We hebben een nieuwe blokhut maar deze moet nog in de beits. Waar vind ik een overzicht met alle soorten en resultaten?

De blokhut is dus nog niet behandelt, en een speurtochtje op het internet levert tig soorten op. Welke moet ik nu hebben en heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding? Met andere woorden is duurder ook echt beter in dit geval.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel meer een onafhankelijk iets, die kijken toch ook naar hun winst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doet niet elk bedrijf dat, kijken naar de winst? Hun auto rijdt tenslotte ook niet op water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen, je wilt ook een goede naam en op bagger kun je misschien veel verdienen maar op den duur ga je eraan kapot. Maar ik zoek dus een soort testsite oid met een test voor beits.
itsme
12 jaar geleden
zoek je zoiets: http://www.klusidee.nl/Forum/about11183.html

Het beste antwoord

Ik zou je aanraden om de eerste laag te smeren met bijvoorbeeld wijzonol impregneer in de gewenste kleur zodat het hout verzadigd word,en daarna de blokhut afwerken met wijzonol glans of zijdeglans in dezelfde kleur.Als je vind dat de blokhut te donker gaat worden neem je voor de afwerklagen gewoon een lichtere kleur,liefst geen blank daar dat minder bescherming geeft.Bovendien is glans sterker dan zijdeglans en altijd het de hand tussen de lagen door licht opschuren met fijn schuurpapier(P320)en stofvrij maken.Maar vergeet ook de binnenkant niet te bewerken met impregneer en een afwerklaag,daar het hout ook aan de binnenkant ook vocht wil opnemen.Op deze manier is het door mij al vele jaren geadviseerd in een verfzaak in Haarlem tot grote tevredenheid van MIJN klanten.Als laatste advies wil ik je meegeven doe dit als het goed warm weer is zodat het hout goed droog is en niet met de volle zon erop.

Toegevoegd na 14 minuten:
In mijn geval ben ik uitgegaan van een Wijzonol Systeem maar er zijn ook andere leveranciers (Trimetal Rambo (van Sigma)die een afwerksysteem met impregneer en afwerklagen leveren die op elkaar afgestemd .En daar gaat het juist om.Als het voor buiten maar altijd op terpentinebasis is en geen watergedragen producten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb goed ervaring met rambo beits. het resultaat was zeker niet slecht en na 7 jaar in de zon moest het wel weer een likje hebben maar ik vond het zijn geld wel waard. Kijk eens hier www.rambo.nl