Hoe geef ik siliconenkit een andere kleur?

Onlangs is onze badkamer verbouwd en professionele kitters hebben de boel gekit. Achteraf zijn we niet helemaal blij met de kleur kit.
Kunnen we die nog een andere kleur geven?
We willen een donkerdere kleur.

Toegevoegd na 7 minuten:
Zou het anders misschien met een watervaste viltstift kunnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Hiervoor moet je weten welke kit er is gebruikt.
Er bestaat overschilderbare kit maar denk dat dit niet het geval is in deze.
Kom je er niet achter welke is gebruikt overschilder dan eerst s een klein stukje en wacht t dan ff een tijdje af blijft t goed zitten dan weet je genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@johanztm:Siliconenkit is er gebruikt. Dat staat toch in de vraag? En ... siliconenkit is NIET overschilderbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry TegenXinnig maar er bestaat wel degelijk overschilderbare siliconenkit ben zonweringsmonteur en heb t zelf veelvuldig gebruikt!
Zie:
http://www.deheul.com/artikelen.aspx?prgno=7&prgnaam=Onderhoudsproducten&hgno=27&hgnaam=Kitten&subno=144&subnaam=Siliconenkitten&artno=869&een= En voor Tanja
deze link geeft je wat info over verf ervoor enzo
http://www.denbraven.nl/documents/techbulletine/Overschilderbaarheid.pdf Maar vraag ff na welke kit is gebruikt eventueel ff naar een verfspeciaalzaak voor info maar zoals ik al zei denk ik niet dat de gebruikte kit overschilderbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als deze siliconenkit is gebruikt. nou dan kunnen ze schilderen.
Bij afdichting van zonnescherm behuizing lijkt mij dat ook geen probleem. Siliconenkit blijft zacht en soepel en verf niet. Ben toch bang dat het gaat bladderen.

Andere antwoorden (3)

Je kan het hooguit verven, maar die verf zal slecht blijven zitten door het vocht in de badkamer. Anders moet je alles opnieuw kitten mét een kleurtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knap als je siliconenkit kan verven,op siliconenkit hecht geen verf en het zal ook niet "pakken",je krijgt dan allemaal kraters in de lak
Siliconenkit is niet overschilderbaar op de kit hecht n.l. niets.
Het resultaat zal je op een gegeven moment teleurstellen.
Wat een oplossing zou kunnen zijn is om de kit weg te snijden met een scherp stanley- of breekmes en vervolgens weer af te kitten met siliconenkit welke op kleur is gemaakt.
Hiervoor voeg ik een link toe.
http://winkel.verf24.nl/siliconen-sanitairkit-c-102_106/siliconenkit-kleur-310-ml-p-135
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke + !!
Siliconen en verf gaat nou eenmaal niet samen.
Je moet eens weten hoe een hekel ik als autospuiter heb aan siliconenkit/spray e.d.
Siliconenkit is niet overschilderbaar, sommige grondverven (terpentinebasis) willen nog wel eens redelijk hechten, maar het blijft behelpen en resultaat zal nooit fraai zijn, zeker niet passend bij een nieuwe badkamer.

Zelf wegsnijden en opnieuw kitten met gewenste kleur is het beste, maar is even een handigheidje. Dat doen professionals veel sneller/beter dan de gemiddelde doehetzelver.

Belangrijkst is uiteraard dat de kitvoegen doen wat ze moeten doen: afdichten !

Misschien kun je nog een deal maken met de verbouwers ?